Chrono Pokemon
Czy chcesz zareagować na tę wiadomość? Zarejestruj się na forum za pomocą kilku kliknięć lub zaloguj się, aby kontynuować.

Doświadczenie

Go down

Doświadczenie Empty Doświadczenie

Pisanie by Shin Wto Sie 04, 2015 5:48 pm

Witajcie drodzy użytkownicy, a szczególnie drodzy Mistrzowie Gry!

W tym temacie przedstawię wam rolę doświadczenia, sposoby jego zdobywania oraz przedziały w jakich jest ono otrzymywane.
Po pierwsze, doświadczenie jest to ilość punktów, potrzebnych do osiągnięcia przez pokemona kolejnego poziomu. Otrzymuje się je poprzez uczestnictwo pokemona w różnych wydarzeniach, m.in. walkach, pokazach itp. Pokemony z poziomami 1-50, by uzyskać wyższy poziom potrzebują 100 punktów, natomiast 51-100 potrzebują ich 200. Doświadczenie uzyskiwane z konkretnych wydarzeń jest zależne od waszego MG i tego, czy wasza wypowiedź i uczestnictwo w danym wydarzeniu było godne otrzymania maksymalnej ilości punktów. A no właśnie... ile max. można dostać punktów?

Podczas walki z pokemonem stosuje się specjalną metodę. Pokemony w zależności od swojego poziomu mogą uzyskiwać różne doświadczenie, tym sposobem, im wyższy poziom pokemona przeciwnego, tym więcej doświadczenia uzyska. Jednak to nie wszystko, należy uwzględnić także poziom trudności danej bitwy. Na podstawie tego stworzyliśmy prosty algorytm:

Kod:
 nP / nT * GP / GT * Y * 10 * X * PP / PT

gdzie:
nP - ilość pokemonów przeciwnych
nT - ilość walczących w danej bitwie pokemonów trenera
GP - współczynnik stopnia ewolucji pokemona przeciwnika
GT - współczynnik stopnia ewolucji pokemona trenera
Y - czynnik przewagi/słabości
X - czynnik doświadczenia
PT - poziom pokemona trenera
PP - poziom przeciwnego pokemona


Czynnik doświadczenia jest liczbą, którą MG ocenia wasz postęp podczas bitwy. Przejawia się w postaci oceny: 1 -> 10.
Współczynniki stopnia ewolucji, to wartości przypisane każdemu stopniowi:
Neutralny - 2
Pierwszy - 1
Drugi - 2
Trzeci - 3
Mega - 4
Natomiast czynniki przewagi/słabości zależą od typów pokemonów, które walczą:
Podstawiamy typ pokemona trenera i pokemona przeciwnika jako wartości w tabeli efektywności. Czynnikiem Y będzie wtedy liczba odwrotna do efektywności.

Stąd np.:
Walczymy Snorlaxem lv. 56 przeciwko Girafarigowi lv. 59. Otrzymujemy ocenę 5.

Dane:
nP=1 nT=1 GP=2 GT=2 Y=1 X=5 PP=59 PT=56

Obliczenia:
1 / 1 * 2 / 2 * 1 * 10 * 5 * 59 / 56 ~53xp
Stąd nasz Snorlax otrzyma 53xp.

Należy pamiętać, że doświadczenie należy zaokrąglać do pierwszej liczby po przecinku!!!
Shin
Shin
Admin

Liczba postów : 86
Join date : 21/06/2013
Age : 25

https://chronopokemon.forumpl.net

Powrót do góry Go down

Powrót do góry


 
Permissions in this forum:
Nie możesz odpowiadać w tematach